Pokud chcete maximalizovat využití našeptávače uživateli, je vhodné připravit pro něj správná data, ze kterých bude čerpat. Následující text popisuje několik možností, které můžete využít při přípravě takových dat.
Standardní formát pro import dat do našeptávače je XML a jeho strukturu naleznete na stránce data pro našeptávač.
Pokud provozujete našeptávač v textovém, nebo kombinovaném módu, je třeba zajistit, aby vaše vyhledávání bylo schopno vyhledat všechny výrazy, které uvedete v title nebo keywords.
Pokud bude našeptán výraz, který následně není možné vyhledat, zobrazí se uživateli stránka neúspěšného hledání. Máte-li implementovaný i FlexBox pro stránku neúspěšného hledání, budou uživateli nabídnuty produkty (možná jste hledali), které nejvíce odpovídají hledanému výrazu.
Název produktu by měl být krátký, unikátní, výstižný (obsahovat důležité popisné informace) a korespondovat s běžným názvem, který uvádíte v ceníku, nebo promujete při marketingových akcích (lidé jej takto i hledají). Pokud jsou vaši zákazníci orientovaní na značky, předřaďte před samotný název zboží také název značky.
Vydáváte-li například tištěný katalog nebo jiné marketingové materiály, ve kterých uvádíte spolu s názvy i kódy produktů, můžete doplnit tyto kódy na konec názvu. V opačném případě doporučujeme tyto kódy uvádět na konci klíčových slov. Běžní uživatelé kódy nemusí znát, naopak zaměstnanci hledající podle kódů je naleznou a budou se jim také zobrazovat v našeptávači, jakmile je začnou psát.
Ke každému produktu je vhodné vypsat klíčová slova a slovní spojení (ideálně 2 - 5), která ho nejlépe specifikují a jsou často hledána uživateli. Tyto výrazy jsou používány (spolu s názvem) jako základní sada pro generování našeptávaných výrazů. Jako zdroj můžete využít například vyhledávané výrazy na vašem webu nasbírané pomocí Google Analytics, nebo často hledané výrazy z reklamních systému.
Pokud je to technicky možné, klíčová slova a výrazy vyplňte podle jejich priority vůči danému produktu. První (zleva) klíčová slova v keywords mají vyšší prioritu než poslední slova (napravo) na konci keywords.
Následující uvedené informace jsou platné pouze pro některé varianty služeb našeptávačů Data APPs. Více informací naleznete v ceníku služeb našeptávačů Data APPs
Uživatelé občas vyhledávají zboží pod různými počeštěnými či slangovými výrazy, které není vhodné vkládat do title a keywords (lidé si pak myslí, že hledaný výraz mají správně a nenajdou ostatní produkty). Pro takovéto výrazy je určeno pole similar, do kterého můžete vyplnit nejčastěji vyhledávaná synonyma a slangové výrazy, na které se zobrazí karty produktů, nebudou však našeptávány jako text.
Doporučujeme do similar uvádět pouze velmi často hledaná synonyma nebo podobné výrazy, která jinak nelze vyhledat pomocí vašeho vyhledávání. Do similar neuvádějte názvy kategorií, překlepové výrazy, nebo výrazy, které u vás uživatelé nevyhledávají.
Similar výrazy zásadně ovlivňují chování našeptávače. Pokud uživatel vyhledává některé slovo ze similar výrazů, zobrazí se mu přímo konkrétní karty produktů, nikoliv slovní našeptání. Do similar vyplňujte pouze výrazy, které nejsou uvedeny v title, nebo keywords.
Při vyhledávání uživatelů často dojde ke stavu, kdy jsou našeptány karty produktů odpovídající jejich hledanému výrazu seřazené primárně dle shody s hledaným výrazem. Toto seřazení je možné ovlivnit nastavením priority určitých produktů tak, aby se upřednostňovaly a zobrazovaly v našeptávači výše.
Výchozí hodnota priority je 0.00 (standardní nízká priorita), maximální hodnota je 10.00 (maximální priorita produktu v sortimentu). Čím vyšší priorita, tím více a výše se bude produkt zobrazovat. Definovat priority můžete dle vlastního uvážení (například upřednostnit zboží s vyšší marží, nebo produkty s velkými skladovými zásobami).